En annan liten sak

En annan liten sak som jag märkte igår. Och Amanda gjorde de också.
Alla barnvagnar med små småttingar mitt ute på torget vid midnatt. Visst skrattade vi åt de sjukt då och tyckte att de var fullständigt galna att ta ut de små på en sån kväll.
Men nu sitter jag här och tänker på de.

De är verkligen en bra ide alls? För jag kommer inte på en enda anledning att ta ut sin nyfödda på en dag som denna. Och jag borde säga två saker innan jag fortsätter.
1, jag är verkligen inte en sån som tycker att de är jobbigt med alla barn och barnvagnar på resturanger och liknande.
2, jag känner folk som nyligen fått barn som var ute igår. Och jag dömmer verkligen inte dem alls! Även om jag inte hade gjort desamma. Och jag är lycklig för de som fått barn som jag känner.

Så.. Igår stod vi lite smått chockade och kollade. Och nu när jag tänker efter så var där faktiskt många barnvagnar ute. Jag kan inte komma på en enda anledning till att man går ut med vagnarna på en kväll som nyår. Detta kan ju verkligen inte vara bra för den lillas öron alls.
Nog för att de flesta bebisar sov, väckte de ändå ett litet obehag i mig.
De är sjulvklart att alla föräldrar får göra de avgörande beslutet om sina barn.

Men de känns som att folk med smått borde stanna hemma och kolla på raketerna genom sina fönster precis som alla andra föräldrar och lämna gator och torg till fulla och odrägliga människor.

För barnen skull..


Kommentarer
Postat av: Chris

Ditt intellekt och din insiktsförmåga berusar mig... Önskar verkligen fler var som du :') Ha en underbar helg /C

2010-01-08 @ 16:32:05
URL: http://romulus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0