igen

som ni säkert har förstått så kollar jag ganska mycke på film på kvällarna. och ikväll är inget undantag, jag skriver dock bara om den om jag gillade den. I am sam, fruktansvärt bra film. Handlar på en förståndshandikappad pappa som förlorar sin dotter. Riktigt bra. en riktig må bra film.


Ringde arbetsförmedlingen idag, fyfaaan vad jag blir irriterad på de som jobbar där. varenda en säger olika saker. Och när de inte kommer överrens om vad man ska och inte ska göra så slänger de i ansiktet att vi ska vara aktiverade 40 timmar i veckan med något, de är därför vi får betalt. Och detta betyder att jag tjänar 6 kr i timmen. Gör jag då  inte som arbetsförmedlingen säger så drar de in försäkringskassan. och då försvinner alla pengar.. Saken är bara den att jag får inga pengar. jag får inte 6 kr i timmen, 40 timmar i veckan. Jag får olika samtal från dem där de säger olika saker, "stämmer allt behöver du inte komma förrens onsdag" "nej du måste komma idag och på onsdag annars kontaktar vi försäkringskassan" 
-vad är de då jag ska upp idag och göra om jag ska dit på onsdag?
De är de ingen som vet.. "De är bara så" får jag till svars. DE ÄR BARA SÅ?! wtf!?
hihi skulle bara få ur lite av min irritation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0