Alldeles för lugnt

Ibland, som nu, får jag känslan om att allting är alldeles för lugnt i mitt liv. Jag vet att de händer massor av saker till folk runt mig. Båda bra och dåliga saker. Men för mig så verkar allt stå still. De har inte hänt något dåligt på ett tag. Inget bra heller för den delen.
Men ni vet när man börjar känna sig bekväm så smäller de alltid till något som bara skakar om allt. Jag tror att vi alla tänker så ibland. Att man går och väntar på att något dåligt ska hända för att de inte kommer något i vägen. De kommer alltid något i vägen, små eller stora grejor. Man sitter och väntar på att de ska hända men inget händer. Sen har man gjort sig bekväm i var man är nu. Och då kommer de..
Jag kanske inte ska klaga, men de har varit alldeles för lugnt nu ett tag. Och jag vet inte om jag ska ta de lugnt och bara njuta, eller förbereda mig för smällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0